torsdag 29 mars 2012

Ang. den här veckans Halv åtta hos Mig

Att Malin var katastrof, charmig men katastrof med sina burkmusslor, är inget som behöver hymlas om. Visserligen tyckte jag att hennes efterrätt verkade ganska god men den där pastan skulle jag inte ens ha serverat till min hund. 

Fredrik är helt fantastisk - honom skulle jag både vilja ha som gäst och som värd! Obeskrivligt härlig och positiv som bara någon som gillar Maria Montazami kan vara. Älskar honom! Fattar inte att han inte fick mer poäng...?

Madeleine är läskig. Hennes mat var säkert väldigt god, framförallt efterrätten - mandelmassa, äpple och vaniljsås is a winning combo - men fortfarande, jag hade skakat besticken hela vägen till munnen. Hon är en sån extrem Miss Goody Two Shoes att jag nästan känner att hon tittar snett ända ut på mig genom dataskärmen. Starka kvinnor, yes det gillar jag (försvarade svenska kvinnor igår bl.a. för någon som kallade sig själv "barbar" och svenska killar meterosexuella - själv kallade jag honom efterbliven) men inte självgoda, dömande, prettotanter som har en förmåga att hela tiden förmedla något uppfostrande med blicken, det går bort för mig.

Den sista deltagaren har jag glömt bort vad han heter men jag tror han kan vara bra! Blir spännande att se. Nu börjar det på svensk tv så jag antar att jag får vänta ett par timmar innan seeeeeeeega tv4play langar upp avsnittet. 

Bon apetit!

Inga kommentarer: