tisdag 4 november 2008

Högstadiet

Idag i skolan och pratade om hur livet var i högstadiet. Jag konstaterade att mitt liv va spännande och jag skulle inte tveka en sekund att få åka tillbaka till Näsbydalskolan och år 2001. Det vore spännande att träffa sig själv, se sig själv osäkert vandra fram längs den läskiga korridoren på plan 2 och helt vettskrämt äntra uppehållsrummet vid centralhallen. Mycket spänning - mycket adrenalin. 7:an var fantastisk!
Tyvärr vet jag inget sätt att resa tillbaka i tiden:\ men jag var dock inne på den här sidan och hittade ett ytterst vetenskapligt test där man kan ta reda på vem man är i skolan. Här är mina svar:

Vem är du i skolan ?

TÖNT:
Du har glasögon (Yes, o tack GUD för dem!)
Du har tandställning (Har haft, en 0.5:a kanske?)
Du pluggar alltid ordentlingt på lektionerna (Yes!)
Du gör dina läxor (Yes!)
Du har aldrig skolkat (-)
Du har aldrig behövt göra om ett prov (-)
Du känner dig ofta ensam (-)

RESULTAT: 3,5 - Tönt, va inte det typ största trenden 2007?


FJORTIS:
Du sminkar dig i minst en kvart på morgonen varje dag (-)
Du tupperar håret och använder hårspray varje dag (-)
Du har mycket "kompisar" som du bara känner på datorn (-)
Du andvänder ord som puss, älskar dig m.m (Hur avslutar man annars ett sms?)
Du använder ungefär 5 liter parfym varje dag (-)
Du brukar andvända klackskor (-)
Du lyssnar mest på r'n'b och reggae (-)
Du dricker alkohol ibland (Bara Champagne!)
Du använder ord som damp, herregud och orka (Tyvärr, går inte att komma ifrån)
Du har blivit kallad fjortis (-)

RESULTAT: 3 - Ja, men innerst inne så bor det nog en litenliten fjortis i oss alla..


EMO:
Du bryr dig inte speciellt mycket om skolan (-)
Du har nästan alltid svarta/Gråa kläder (-)
Du sminkar dig med kajal/eyeliner (-)
Du har svart hår och snedlugg (-)
Du har vans eller converse (ALLA har ett par Converse i garderoben!)
Du sitter ensam och lyssnar på din mp3/ipod på rasterna (-)
Du lyssnar på band som tokio hotel, mcr, fall out boy, green day (Är jag den enda som verkligen aldrig har hört Tokio Hotel?)
Du är aldrig ute på kvällarna. du sitter inne och lyssnar på musik (Räknas det att sitta inlåst hemma en hel helg och bara plugga?)
Du har blivit kallad emo (Ja, faktiskt:D)

RESULTAT: 2 - Fan, jag hade nog hoppats på lite mer här..


BITCH:
Du skriker på folk du inte känner (-)
Du ger ofta folk "bitchblickar" (Okej, dålig vana..)
Du har någon gång hotat någon (-)
Du har någon gång slagit någon (Min bror?)
Du bråkar ibland med folk (Mina föräldrar?)
Du är lättirriterad (-)
Du är väldigt envis (Ja, jag är ju vädur)
Du är alltid den som "vinner" i bråk (-)
Du är ofta i slagsmål (-)
Du har blivit kallad bitch (-)

RESULTAT: 4 - Som sagt, det här är min "nya" blogg.


BIMBO:
Du har hånglat med över 15 tjejer/killar på en kväll (-)
Du har stora bröst och blont hår (-)
Du har linda rosing, pamela anderson, viktoria silvstedt som förebild ("Linda Rosing, 32 - Författare" Njaaa..)
Du skulle vilja vara med i slitz eller playboy någon gång (-)
Du festar och blir full nästan varje helg (Bor jag i Stockholm eller?)
Du byter kille ungefär 1 gång i månaden (-)
Du går runt med kortkort även på vintern (-)
Du har blivit kallad bimbo/hora/slampa (Tyvärr)

RESULTAT: 1 - Bevis, Bevis, Bevis!!


RIKEMANSBARN:
Du shoppar varje dag (Ja - Kaffe!)
Du äger saker från d&g, gucci eller dior (Yes, hittade till jättebra pris i Thailand!)
Du andvänder aldrig samma kläder 2 gånger samma månad (Nej, hinner inte tvätta så ofta)
Din garderob är alltid proppfull (Nej, allt ligger i smutskorgen)
Du har mer än 5 par skor (Jag måste, mamma säger att jag inte får ha samma skor på fågelskådning som när vi går på Operan:\)
Dina föräldrar ger dig pengar om du behöver (Ja, fast det är inte mest för min skull, utan så jag kan köpa mat till mina vandrande pinnar)
Du får ditt studiebidrag/barnbidrag (Ja, det kommer ju direkt in på mitt konto eller vaddå? Ska jag sätta det på autogiro till mammas konto?:O)
Du har eget bankomatkort (Ja, men pappa lånar det när han är pank)
Du tackar inte ens när du får pengar längre (Nej, hon på ICA är så jävla oskön när hon ger tillbaka växeln så hon får fingret av mig istället!)
Du har blivet kallad rikemansbarn (Ja, en gång på landet hade vi pantat asmycket burkar och så köpte vi glass för pengarna, då blev några andra avundsjuka..)

RESULTAT: 9 - Rikemansbarn, jaså? Fattig student hade jag snarare tippat på...

Tönt - 3.5, Fjortis - 3, Emo - 2, Bitch - 4, Bimbo - 1, Rikemansbarn - 9: Okej, låt oss släppa ironin för två sekunder. Jag fnissade lite när jag läste igenom det här testet och så kollade jag igenom min dator efter mina gamla bilder och hittade den här:

Ja, det är jag - tyvärr! Sen slutade jag fnissa. Det här testet var helt plötsligt inte lika roligt längre.

Ändå är jag nästan lite ledsen att jag inte kunde svara ja på vissa av frågorna. Speciellt i de kategorierna när jag inte plockade så mycket poäng. Jag kanske ska börja sitta ensam i skolan på rasterna, lyssna på musik, gömma mig bakom min svarta sneda lugg och då och då få plötsliga infall och skrika på folk jag inte känner. Då skulle samla mer poäng på det här testet! Jag ska jobba på det!

Btw, observera stavningen i "Fjortis"-stycket...




Inga kommentarer: