fredag 21 november 2008

Bengt Frithiofsson

Det finns bara en person i Sverige som lyckats bygga upp ett varumärke kring sig själv, göra sig till en karaktär och är en levande legend(utan att egentligen aldrig presterat något särskilt). Jag talar naturligvis om vår kära Bengt Frithiofsson. Han är helt underbar!

Min morgon började helt perfekt. Som vanligt skulle kolla jag lite på Nyhetsmorgon när jag vaknade och vilken tur jag hade - Precis när jag slog på TV:n och knappade in 4:an så var det dags för julölsprovning. Inom en minut poppade Bengt upp i rutan och med hans entusiasm och kärlek för de alkoholhaltiga dryckerna skorrade R:en genom hela lägenheten. Man kunde se hur det riktigt vattnades i munnen på honom när han hällde upp ölen i de olika glasen. Bengt är så fruktansvärt härligt osvensk till på något sätt och det är grymt!

Bengt Frithiofsson gör Nyhetsmorgon - och min morgon! Tänk på hur många av de andra programledarna som bytts ut under årens lopp. Bengt däremot, han har blivit kvar, and there's a reason for that. Om du inte förstår mig - Se det här videoklippet:



Bengt är förresten född 1939, det hade jag faktiskt aldrig gissat...

1 kommentar:

Anonym sa...

Fy fan vad kul, han måste varit på flaskorna (och tömt boxarna) innan sänning, hahahaha