måndag 4 februari 2008

Uppe med tuppen - igen

Ja, eller inte. Visst, jag är uppe men jag har lixom aldrig varit nere idag/ikväll/inatt. Jag har inte somnat på hela natten helt enkelt och det är jävligt irriterande. Jag bara ligger här och räknar ner hur lite tid jag har kvar att sova(typ 110 min om jag ska hålla den tidsplan jag hade tänkt). Ska jag försöka sova alls lixom? Jag trodde att jag höll på att somna för en stund sen, men icke då. Något(jag är ganska övertygad om att det är de två kopparna kaffe jag drack efter middagen hos mormor och morfar som ligger bakom det hela, jag förstår inte - vad har hänt med mig och koffein?) har bestämt att jag inte kommer få en blund i ögonen inatt.

Så nu ligger jag här i sängen och försöker filosofera fram något vettigt. Eller nej, inte bara vettigt utan något nyskapande, något världsomvändande - något genialiskt! Dessvärre går det inte så bra...

Däremot hittade jag Studenthandboken 2006 och Syoguiden Pocket 2006 när jag städade ur bokhyllan igår och båda dem har jag lyckats ta mig igenom nu när jag legat vaken i alla fall. Jag hade hoppats att det skulle vara så tråkigt att läsa dem att jag skulle somna men självfallet misstog jag ju mig. Istället har jag lyckats bli djupt insatt och kunnig i hur man löser sina utlandsstudier, fixar stipendium och snor pengar från CSN, så nu är jag klarvaken! Jävla bajs.

Jahopp, nu var det inte kul att skriva längre. Jag vill säga God Natt men det är ingen mening för jag kommer ju ändå inte att somna så - God morgon, skit ner dig, jag har inte sovit nåt inatt.

Inga kommentarer: