söndag 24 februari 2008

Psyko

Jag gillar inte att skriva blogg. Inte idag i alla fall. Inte igår eller dagen innan det heller. Jag har inget vettigt att skriva. Jag hatar att blogga. Blogg är Bajs. Bajs är blogg. Alla som skriver en massa skit på sina bloggar. Det är så jävla tröttsamt. Fast ändå så är jag dum i huvet som läser dem. Ibland undrar jag om jag är efterbliven. Men det är jag inte. Jag vet det för jag har inte såndär schizogfren-autistisk blick som man har då. Asså typ när man ser ut som att man försöker kolla på sitt eget hårfäste utan att använda en spegel. Sånt är mystiskt.

Shit, jag fick precis värsta idén! Det vore ju assoft att göra en dokusåpa med bara en massa såna mystiska människor! Tänk att man stänger in dem i ett rum. Det skulle först börja med att ingen sa något och att alla bara vandrade runt helt planlöst. Sedan skulle alla försöka hitta ett varsitt hörn att ställa sig mot och bara stirra in i. MEN - då har vi stängt in dem i ett runt rum så det finns inga hörn dit de kan gå! Då skulle alla få panik och börja gå snabbare och snabbare. Och eftersom alla hela tiden försöker kolla upp på sitt eget hårfäste, istället för att kolla rakt fram, så skulle de springa in i varandra hela tiden. Och ju mer de springer in i varandra, desto mer frustrerade blir de och springer ännu fortare. Duns in i ett mongo! Duns in i väggen! Duns in i nästa mongo! Duns in i väggen! och så vidare... Haha det skulle vara sjukt underhållande att kolla på, för alla skulle ju vara helt tysta under tiden också eftersom att de är socialt handikappade och blir nervösa i vid tillfällen med mycket människor. Ingen skulle våga säga något till någon annan.

Är jag elak? Får man inte skriva såhär om psykiskt underutvecklade människor? Nej okej, men då är det väl en kemisk process jag har skrivit om då. Det som jag kallar för "mongon" är atomer, eller elektroner eller vad det nu var. Det här är i alla fall vad som händer när man blandar två vätskor typ. Jag vet inte. Jag kommer inte ihåg det där med kemin riktigt. Skit samma - jag har skrivit om mongosar okej?! Jag bryr mig faktiskt inte.

Nu ska jag plugga vidare i Psykologin och kolla vad Freud säger är felet på dessa människor. Jag tror Freud skulle gilla min dokusåpa, det skulle vara som ett typ av experiment. Typ som "Pavolovs Hundar", men det här skulle istället kallas "Ebbas Mongon".

Inga kommentarer: