Appropå att år 2008 nu är över så förstår jag att det hade förväntats en årskrönika av mig. Visst, jag kan skriva en årskrönika(känns iof lite sent nu) men grejen är den att jag pallar inte komma ihåg allt som har hänt i år. Skulle jag börja skriva skulle jag lätt glömma en massa saker och händelser och säkerligen även blanda in en hel del som faktiskt inte har hänt i år. Det hela skulle bli för spretigt och oklart helt enkelt.
Angående vårt innehavande år - 2009 - vill jag heller inte slänga ur mig någon kommentar. Jag är alldeles för vidskeplig för det. Det enda jag kan konstatera för 2009 är att:
1. Jag kommer fortsätta att inte gå på A-brunnar
2. Jag kommer däremot att gå på K-brunnar(och v-brunnar!)
3. Mitt kaffeberoende kommer knappast gå över
4. Redovisning suger, det kommer jag aldrig tycka är roligt
5. Jag kommer fortsätta smygläsa Blondinbellas blogg
Jag funderade på att skriva en nyårsdikt
Men när jag började tänka blev det snarast en bikt
Det är inget jag kan låta hända
För tänk - det kanske inte är mig, utan dig, det skulle skända
Visst, det kunde visserligen va kul
Men nu har det faktiskt precis varit jul
Nu är dock vardagen åter tillbaka
Och slut är varendaste pepparkaka
Inte för att jag ändå den hade tänkt äta
Nej, för då skulle mitt midjemått 1 meter mäta
Nu börjar ett nytt år och ett nytt liv ska startas
Här kan det inte ligga och latas!
2009 ska bli ett hälsosamt år!
Hur länge det håller? Kanske till i vår...
Tänka på klimatet är något som mitt liv kan berika
Därefter rädda barnen i Afrika
För övrigt ska jag börja gå och lägga mig senast vid tio
Det ska bli mitt år, hur blir ditt 2009?
Men när jag började tänka blev det snarast en bikt
Det är inget jag kan låta hända
För tänk - det kanske inte är mig, utan dig, det skulle skända
Visst, det kunde visserligen va kul
Men nu har det faktiskt precis varit jul
Nu är dock vardagen åter tillbaka
Och slut är varendaste pepparkaka
Inte för att jag ändå den hade tänkt äta
Nej, för då skulle mitt midjemått 1 meter mäta
Nu börjar ett nytt år och ett nytt liv ska startas
Här kan det inte ligga och latas!
2009 ska bli ett hälsosamt år!
Hur länge det håller? Kanske till i vår...
Tänka på klimatet är något som mitt liv kan berika
Därefter rädda barnen i Afrika
För övrigt ska jag börja gå och lägga mig senast vid tio
Det ska bli mitt år, hur blir ditt 2009?
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar