onsdag 30 januari 2008

Ogillandet stegras

Det är inte kul att blogga. I alla fall när jag inte vet vad jag ska skriva om. Meningen med den här bloggen är ju, som nämnts tidigare, att jag ska skriva om saker jag ogillar så vad har hänt? Det finns ju asmycket jag ogillar så jag borde ju ha massor att skriva om!

Problemet kanske är att jag ogillar så himla mycket att det är svårt att sålla. Men hmm, jag borde bara komma på nåt jag ogillar som jag kan skriva! Vad ogillar jag? Tjocka människor utan motivation och pondus har jag ju redan nämnt och det är det enda jag kommer på just nu. Om jag bara kunde komma på något..!

Eller jo juste - en sak i alla fall! Idag när jag skulle gå ut genom en hiss höll jag precis på att bli påkörd av en ful kärring med hennes fula barnvagn. Så fort hissdörren hade öppnats lite så bara tryckte hon in barnvagnen i hissen, just precis när jag var påväg ut. Slyna! Jag fick snabbt kasta mig undan för jag insåg ju att mina reflexer var snabbare än hennes och hade inte någon av oss ändrat sin färdriktning hade det slutat med kollision(som endast jag hade blivit lidande av).

Det värsta är att hade inte jag flyttat på mig, utan kört rakt på i den riktning jag var påväg(vilket jag hade rätt till då det var jag som var på väg ut ur hissen), så hade ju jag blivit kraschad av hennes barnvagn, därmed förmodligen fallit över den och därefter med största sannolikhet fått en utskällning av kärringen för att jag ramlar över hennes äckliga illaluktande bebis. För att hon körde på mig lixom! Idiot-cp!

När jag i alla fall hade kastat mig undan och fick krångla mig ut mellan hissen och hennes barnvagn(nej, hon vägrade ju att backa. Idiot, idiot, idiot!) så stirrade hon bara på mig med sina två tät-sittande ögon och klämde fram något som lät som: "Tack". Tack - För vaddå?! För att du är dum i huvudet, för att du inte har något socialt vett och för att ditt stackars barn kommer att växa upp med ett mongo till mamma?

Nej, tacka inte mig för det. Tacka folkpartiet. Det var de som var mest drivande i debatten om nedläggningen av alla mentalsjukhus. Nu får du gå fri istället!

Du får gå fri på Stockholms gator och vara helt cp. Du får ha på dig dina fula småbarnsmorse-kläder. Du får tro att ditt barn är gulligt trots att det luktar bajs. Du får till och med nästa köra på mig i hissen, men kom ihåg - jag kommer alltid att ogilla dig. En vacker dag kanske ogillandet till och med övergår till hat...


Inga kommentarer: