Jag kom precis hem från gymmet och är grymt irriterad. Något har hänt. Detta något stavas N-Y-Å-R-S-L-Ö-F-T-E-N, och kan vara det värsta som finns. Helt plötsligt är ALLA på gymmet! Överallt står folk och svettas och det finns inte en enda ledig maskin i sikte. Fråga:
När ska alla tjockisar fatta att det ändå inte hjälper att träna några måndagar i januari för att sedan trappa ner till två tisdagar i februari och sedan helt lägga ner efter att ha tränat endast en onsdag efter jobbet i mars?!
Det kommer inte hjälpa! Fattar ni inte att ni bara kommer bli tjockare eftersom ni helt plötsligt tror att ni kan unna er en chokladbit, för ni tränar ju ändå. Mm, jo visst, mycket till träning. Nej, egentligen bryr jag mig väl inte om ni är tjocka eller inte(förutom att ni kostar staten/samhället/oss/MIG(!) pengar då feta människor i regel har sämre hälsa och därmed måste våra skattade pengar gå till att ordna upp era äckliga kroppar som ni ändå bara fortsätter trycka i en massa remouladsås i) men så fort jag hör frasen: "Jag har så mycket annat att göra, jag har helt enkelt inte tid att träna" så lackar jag. MAKE TIME - så enkelt är det!
Vad jag dock vill komma fram till är att om ni ändå inte har tänkt hålla ert nyårslöfte(ha självinsikt nu, ljug inte för er själva och tänk "den här gången kommer jag lyckas"), så håll er undan på gymmet. Ni tar ockuperar alla maskiner i onödan. Ni svettas ner dem och de blir äckliga. Jag vill ju använda maskinerna, jag vill inte vänta. Snälla tjockisar, låt mig inte vänta, gå hem istället!
Eller ännu bättre - gå inte till gymmet alls, ni har aldrig hört dig i alla fall.
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar