Etik och Moral. Ändras den när man åker utomlands? Är saker mer okej för att det är mer lättillgängligt? Är det saken i sig eller priset på den som spelar roll? Om man tappar bort hela sin plånbok med alla sina kort, är det lugnt att låta nån annan betala för alla saker som man inte skulle köpt då? Är det mest okej om man ligger med personen som tack för det eller känns det mer accepterat att ta emot grejer från nån man inte ligger med?
Det här och lite mer har slagit mig idag. Jag skulle vilja fråga en speciell person. Men jag vill inte att någon ska känna sig för träffad. Så jag ställer frågan mer öppet bara.
2 kommentarer:
vilka är det som läser din öppna fråga ebba? hur många besökare har du egentligen?
fett många!!!
Skicka en kommentar