"Allt fler söker hjälp mot svår skabb/.../Det är bland annat ändrade umgängesvanor som bidrar till ökningen" konstaterade de i tv4nyheterna 22:00 igår. Därefter klipps det till en hudläkare på Kärnsjukhuset som menar att ungdomar idag umgås på ett mer nära sätt och att tjejer sover hos varandra och då i samma säng.
Jag orkar inte komma med nån slutsats till det här. Dock har jag aldrig fått skabb av att umgås med nån. Jag tror att de måste specificera lite bättre vad de menar med umgås. När jag va liten sov jag ofta över hos kompisar - ingen av oss hade eller fick skabb. Varför ska de va så pryda bara för att de är med på TV?! Kan inte hon hudläkaren bara erkänna att hon egentligen tycker att alla lebbar sprider skabb kring sig och förstör världen?!
2 kommentarer:
varför sprids inte skabb mellan tjej/kille som är gifta, är 40 år och bor i ett radhus? Bara tjejer som sprider/ger/får skabb??
Alla skabbiga tjejer frå White room.....
Skicka en kommentar