fredag 2 maj 2008

En kille i receptionen!

Idag har det suttit en kille i receptionen hela dagen! Han ser ut som en liten chokladpralin och har jättesnygga glasögon. Jag gillar honom, han är cool. Imorse när jag kom så sa jag: "Hej", det brukar jag aldrig säga till Renée(hon som har tagit över efter Mona). När jag gick ut och köpte lunch sa han:"Hej". När jag kom tillbaka med lunchen sa jag: "Hej".

Jag åkte upp med hissen, satte mig i köket och åt min thaimat(som btw inte alls var lika god som tisdags-thaien). Efter maten kom jag på att jag var väldigt sugen på en Cappucino så jag bestämde mig för att köpa en, tog hissen och åkte ner men vad möter min blick - EN ANNAN KILLE I RECEPTIONEN! Var hade den lilla söta med schyssta bågar tagit vägen?! Tro mig när jag säger att jag blev mäkta besviken. Jag får väl trösta mig med kaffe, tänkte jag och travade med tunga steg ut genom porten.

Jag gick ner för Kungsgatan, svängde vänster på Vasagatan, passerade övergångsstället och klev in på Espresso House. Väl där inne gick jag som in i någon slags trans, där jag möttes av doften av nymalet kaffe. Jag kunde inte bärga mig innan jag skulle hålla min älskade Cappucino-To Go i handen.

Efter att den fult sminkade tjejen i kassan hade gett mig min Cup of Make My Day, gick jag i mina drömmande tankar tillbaka till Kungsgatan. Trött, fast samtidigt lycklig över mitt kaffe, slog jag upp dörren och vad möttes min blick av denna gång om inte den söta lilla chokladpralinen?! E-U-F-O-R-I. Jag var i extas! Capuccino+världens sötaste receptionist - kunde det bli bättre? Jag var lycklig. "Hej", sa jag. "Hej", sa han och fortsatte "allt väl?". "Bara bra, hur är det själv?", frågade jag. "Toppen", svarade han. Sedan öppnade jag hissdörren, klev in, stängde dörren bakom mig igen och åkte upp. Där stod jag med en Take Away-mugg i ena handen och en Mulberry-plånbok i andra. Jag ska ta reda på vad han heter, täntke jag och sen log jag för mig själv.

Det hela skedde den 2 maj 2008.

Nu har jag knappt trekvart kvar på jobbet. Då ska jag först gå ut i regnet, hem från jobbet och sen in i dimman. Vi ses där.

Inga kommentarer: