söndag 11 oktober 2009

Have no fear - My comeback is here!


Många har ringt, många har skrivit. Klagomålen har varit otaliga, frustrationen varit stor, besvikelsen på bloggens dvala varit påtaglig men jobbigast av allt har ensamheten varit. Det plötsliga ouppfyllda dagsbehov av den intelekutella blogg har i många fall tagit sig nästan abstinentliknande symptom. Bloggen har legat oberörd och ouppdaterad. Här har inget hänt sedan du målade ditt sista påskägg. Ensamheten du känt sedan du läste de senaste väldiktade inlägget i vårsolen besvaras dock med en ömsesidig och genuin saknad från bloggens sida.

Ovanstående scenario för osökt mina tankar till något gammalt avsnitt av "Skilda Världar". Bloggen och dess läsare är som två tvillingar som skildes åt vid födseln och ända sedan dess har båda känt att något saktnats dem. Men så - äntligen en dag, strax efter att de båda fyllt 21 år, springer Daniel och Sandra in i varandra på Cityterminalen och det slår gnistor från första sekund. Kärlek vid första ögonkastet och den saknade pusselbiten faller äntligen på plats. Därpå följer intriger, draman, hat och konspirationer...
Det hela är faktiskt skrämmande likt konceptet på denna blogg!

Därför, gott folk, ska jag inte hålla er på halster längre. För här är den, det som ni väntat på, det som ni suktat efter och det ni bara vågat hoppas på i era allra lyckligaste drömmar - DA COMEBACK! The Return of the Jedi, Back to the Future: RENÄSSANSEN!

Med denna pånyttfödelse ska dock tilläggas att bloggen ej varit död. Inte heller nedlagd och inte ens bortglömd. Den har bara tillfälligt legat i ett tankemässigt ide fram till idag. Ett ide som det nu är slut på och som en annan utav renässansens mästare René Descartes själv skulle sagt:

"Contigo, ergo sum" - Jag tänkter alltså finns jag.

Från denna dag finns bloggen igen i allra högsta grad. Det kan du ränka med.

Inga kommentarer: