fredag 11 juli 2008

Hata stureplan.se

Hata alla brats, alla matrealistiska, världsfrånvända, rika, sociala missbildningar! Alla ni kapitalistbarn som förstör världen med ert överkonsumerande och ser ner på alla som bor söder om Norrmalmstorg. Ni ska dö! Haha, neeej, jag skoja bara. Det är inte därför jag hatar sidan, jag spyr på den av andra skäl. Ungefär såhär:

När jag är uttråkad, hjärndöd och inte har något att göra brukar jag klicka in mig på stureplan.se och kolla om det finns något nytt att läsa. Då det bara finns en blogg som är bra - "Smeten" och den väldigt sällan är uppdaterad så finns det tillslut inget annat att göra än att klicka in sig på mingelbilderna och se vad som har hänt ute i svängen de senaste nätterna. Man börjar alltid med de bilder som är tagna tidigare på kvällen, typ från Utecompagniet eller Laroy, då folk fortfarande ser relativt fräscha ut, för att sedan klicka sig vidare för att tillslut spana in alla de svettiga, illaluktande, överförfriskade människorna på Hell's eller White Room. Denna "runda"(eller virituella krogsväng som man även skulle kunna kalla den) brukar vara ganska underhållande och ofta sluta med ett konstaterande om vilka som inte kan klä sig, vilka som absolut inte kan posera framför kameran och vem som har sminkat sig i mörkret(Läs: Linda Ekholm). Därefter brukar jag vara ganska nöjd efter att ha stillat mitt uttråkade sinne för en stund i alla fall.

Nu däremot, under Båstadveckan, är det katastrof! Jag säger det igen K-A-T-A-S-T-R-O-F! Det är för mycket bilder, jag hinner inte med! Bara från igår finns det 13 olika album. Fattar ni?! Jag pallar inte - jag vet inte var jag ska börja så jag låter hellre bli. Nu vet jag inte vad jag ska göra. Jag är sådär småuttråkad som jag brukar vara på eftermiddagen men nu finns det inget botemedel för detta. Mitt uttråkande börjar snart övergå i tristess. Miserabel tristess. Det är sådant som leder till DAMP, det är jag säker på. Jag har nog till och med läst det någon stans.

Om jag får damp är det stureplan.se's fel. Jag hatar er! Victor Barth eller vad han heter är en tönt också, han ser ut som Kalle Stropp(och Grodan Boll kan ni ju själva gissa. Ledtråd - kortväxt stureplansprofil med talfel och stor mun), tro inte att du kan gömma dig bakom dina glasögon - vi ser allt igenom! Så bara så ni vet - om jag får damp och behöver lugnande medel och terapi, då skickar jag räkningen till er. Jag postar ett brev märkt "Stureplan" så är jag säker på att ni får det.

Eller, så fotar ni bara på färre ställen. Då blir det inte så många album och vi slipper inflation av mingelfotografer. En ganska bra idé tycker jag och här får ni den gratis. Ta den!

Tack och hej.

P.S. Jag vet en som trodde att det var partyvecka i Bålsta nu. Det hade ju varit fint.. Säger inget mer om det, fantisera själv. D.S.

Inga kommentarer: