fredag 31 oktober 2008

I'm back!

Oh happy day! Tacka tristessen - jag är tillbaka :D

Med en tentaångest hängandes över mig som det tjockaste och mörkaste regnmoln gör jag allt för att fly verkligheten. Jag har kollat bloggar från Federley till Peyre, jag har sökt på recept på saker jag aldrig kommer att äta och till och med spanat på videoklipp från Bingolotto på Youtube - Jag känner mig produktiv.

Kanske är det ändå i denna tristess som jag är menad att vara. Avskyvärda ekonomistudier kanske kommer främja mitt skrivande, vem vet. Just nu gör de det i alla fall. Läser jag kanske ekonomi för att bli skribent? Vilken krånglig väg i så fall, tänker du. Egen, märklig, soft, konstig ja, kanske lite omständig tänker möjligvis jag. Och det är inte säkert att det ens är min väg.

Att jag läser ekonomi just nu, det vet jag(såvida det inte finns något tvistat paralellt universum där ekonomi är gymnastik och kemi betraktas som estetik), men var jag sen kommer hamna har jag ingen aning om. Dock kommer jag göra allt för att unvika sopcontainrar..

Jag läste ett par av mina gamla inlägg och log. Tro det eller ej men jag har mognat. Förr va jag bara en liten tjej på 20 jordsnurr som av frustration och tankspriddhet komponerade ihop inlägg. Idag är jag(med viss ångest) drygt 20 och ett halvt(tro mig, det spelar roll!) och kommer från och med nu endast skriva genomtänkta, välutvecklade och respektingivande inlägg med hög aktoritet. Jag är ju trots allt bara ett par år ifrån akademiker-status och det måste få skina igenom.

Glöm mina tidigare inlägg, i synnerhet det allra sista jag skrev i juli då detta aldrig hann korrigeras och skrivas klart innan det las ut. Jag gör som Blondinbella som från och med nu är Isabella Löwngrip och blir därmed vuxen, jag är trots allt inte ens tonåring längre.

Det är kul att göra comeback! Liksom Carola finns dessvärre risken att den här comebacken kan komma att bli enast en i mängden, men varför tänka på det just nu?

Nej, nu är klockan nästan tolv denna fredagkväll. Måste sticka - redovisningen och böckerna kallar!

Inga kommentarer: