onsdag 7 april 2010

Cynism

Back on track. Ska strax langa ett cyniskt och hemskt inlägg om någon helt oskyldig och egentligen absolut oförarglig. Problemet är bara att jag inte kan komma på vem. Städerskan kanske? Hon har inte varit här sen förra måndagen och jag kan utan överdrift konstatera att vår lägenhet är för närvarande inte en vacker syn.

Jag skulle även kunna skriva ett långt inlägg om vår (äckliga) norska rumskamrat som går runt och hostar hela tiden. Hon åkte på nån förkylning när hon var i Florens över påskhelgen (med en ca 45-årig man som bland mycket annat exempelvis har köpt underkläder och en iPhone till henne, även betalat för abonnemanget ska tilläggas) och nu går hon runt och harklar sig i snor och slem, hostar i handen och besudlar därmed hela lägenheten så fort hon tar i något. Jag blir smått äcklad.
Till detta beteende ska tilläggas att hon har, som hon själv uttrycker det: LightBullemi - vilket betyder att hon har den första delen bullemi: ätandet men dock inte andra: kräkandet. Istället proppar hon i sig(uppräkning i Anna Skipper-style):

- En dubbelportion färsk tortellini
- 2 paket chokladkulor
- 3 pan au chocolat
- 2 st 33 cl CocaCola
- 1 påse potatischips
- Äppelkaka

Allt detta under en eftermiddag. Jag kan säkert ha glömt en del men jag ville helst inte kolla på hennes tallrik, det var för vidrigt. Efter denna brakmåltid låg hon resten av dagen i sin säng och rapade(vilket i och för sig inte är en ovanlighet), kved för sitt magonda och luktade allmänt illa. Jag tror att det sista var på grund av kallsvettningar.
Utöver detta tycker samma norska kvinna att det är en absolut självklarhet att gå runt naken, sätta sig på toaletten med öppen dörr och släppa väder(åt båda hållen). Vad hon däremot inte gör är: diskar, städar eller plockar undan efter sig.

Vad kan jag säga - såhär kanske man beter sig i Norge? Eller blir man kanske såhär av att leva i ett landskap i totalt mörker 6 månader om året? Som natt och dag. Mörkt eller ljust. Hemskt eller underbart. Hon verkar just nu vara inne på den mörka sidan. Hoppas vi kan ta henne därifrån. Eller annars dumpa henne där. Jag vet inte. Jag pallar inte. Kirkenäs hette staden som födde denna grottmänniska.



Nu blev detta ett inlägg om henne. Jag tycker det räcker så. Nästa kan komma att handla om en kolastinnad britt-tjej. Övertrevlig, översocial, överengagerad och helt klart hatable. Vi försöker få ut henne ur lägenheten. Berättar om planen i nästa inlägg - TO BE CONTINUED - som jag brukar säga....

1 kommentar:

Anonym sa...

Väcker inte norskan dina moderskänslor? får du inte lust att hjälpa henne, uppfostra henne, ta hand om henne? hon är en själv på jakt efter guide, och du kan vara hennes moraliska kompass!